Line | |
|
|
1. What does the passage mainly discuss? (a) The culture of the Anasazi people (b) European settlement in what became the southeastern United States (c) The construction of Anasazi houses (d) Political structures of Native American peoples 2. The Anasazi people were considered "agriculturally advanced" because of the way they --- (a) stored their crops (b) fertilized their fields (c) watered their crops (d) planted their fields 3. The word "pits" in line 7 is closest in meaning to (a) stages (b) scars (c) seeds (d) holes 4. The word "stories" in line 12 is closest in meaning to (a) articles (b) tales (c) levels (d) rumors 5. Who would have been most likely to control the sacred objects of an Anasazi family? (a) A twenty-year-old man (b) A twenty-year-old woman (c) A forty-year-old man (d) A forty-year-old woman 6. The word "they" in line 16 refers to (a) women (b) crops (c) rooms (d) pueblos 7. The word "disputes" in line 20 is closest in meaning to (a) discussions (b) arguments (c) developments (d) purchases 8. Which of the following activities was NOT done by Anasazi men? (a) Making baskets (b) Planting crops (c) building homes (d) Crafting jewelry 9. According to the passage, what made it almost impossible for other groups to conquer the Anasazi? (a) The political and social organization of th Anasazi (b) The military tactics employed by the Anasazi (c) The Anasazi's agricultural technology (d) The natural barriers surrounding Anasazi villages 10. The passage supports which of the following generalizations? (a) The presence of the Spanish threatened Anasazi society. (b) The Anasazi benefited from trading relations with the Spanish. (c) Anasazi society exhibited a well-defined division of labor. (d) Conflicts between neighboring Anasazi villages were easily resolved. | |
1. A 2. C 3. D 4. C 5. D 6. B 7. B 8. A 9. A 10. C |

Reading 10 - 01
Listen (01 - 36) | ![]() | Listen (37 - 75) | ![]() | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | ![]() | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | ![]() | Reading (17 - 33) | ![]() | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music