Line | |
| Perhaps the most striking quality of satiric literature is its freshness, its originality of perspective. Satire rarely offers original ideas. Instead, it presents the familiar in a new form. Satirists do not offer the world new philosophies. What they do is look atfamiliar conditions from a perspective that makes these conditions seem foolish,harmful, or affected. Satire jars us out of complacence into a pleasantly shocked realization that many of the values we unquestioningly accept are false. Don Quixote makes chivalry seem absurd; Brave New Worldridicules the pretensions of science; A Modest Proposaldramatizes starvation by advocating cannibalism. None of these ideas is original. Chivalry was suspect before Cervantes, humanists objected to the claims ofpure science before Aldous Huxley, and people were aware of famine before Swift. It was not the originality of the idea that made these satires popular. It was the manner of expression, the satiric method, that made them interesting and entertaining. |
40. What does the passage mainly discuss? (a) Difficulties of writing satiric literature (b) Popular topics of satire (c) New philosophies emerging from satiric literature (d) Reasons for the popularity of satire 41. The word "realization" in line 6 is closest in meaning to (a) certainty (b) awareness (c) surprise (d) confusion 42. Why does the author mention Don Quixote, Brave New World, and A Modest Proposal in lines 6-8? (a) They are famous examples of satiric literature. (b) They present commonsense solutions to problems. (c) They are appropriate for readers of all ages. (d) They are books with similar stories. 43. The word "aesthetically" in line 13 is closest in meaning to (a) artistically (b) exceptionally (c) realistically (d) dependably 44. Which of the following can be found in satiric literature? (a) Newly emerging philosophies (b) Odd combinations of objects and ideas (c) Abstract discussion of morals and ethics (d) Wholesome characters who are unselfish 45. According to the passage, there is a need for satire because people need to b (a) informed about new scientific developments (b) exposed to original philosophies when they are formulated (c) reminded that popular ideas are often inaccurate (d) told how they can be of service to their communities 46. The word "refreshing" in line 19 is closest in meaning to (a) popular (b) ridiculous (c) meaningful (d) unusual 47. The word "they" in line 22 refers to (a) people (b) media (c) ideals (d) movies 48. The word "devote" in line 25 is closest in meaning to (a) distinguish (b) feel affection (c) prefer (d) dedicate 49. As a result of reading satiric literature, readers will be most likely to (a) teach themselves to write fiction (b) accept conventional points of view (c) become better informed about current affairs (d) reexamine their opinions and values 50. The various purposes of satire include all of the following EXCEPT (a) introducing readers to unfamiliar situations (b) brushing away illusions (c) reminding readers of the truth (d) exposing false values | |
40. D 41. B 42. A 43. A 44. B 45. C 46. D 47. A 48. D 49. D 50. B |

Reading 10 - 05
Listen (01 - 36) | ![]() | Listen (37 - 75) | ![]() | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | ![]() | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | ![]() | Reading (17 - 33) | ![]() | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music