Line | |
| In the United States in the early 1800's, individual state governments had more effect on the economy than did the federal government. States chartered manufacturing, banking, mining, and transportation firms and participated in the construction of various internal improvements such as canals, turnpikes, and railroads. The states encouraged internal improvements in two distinct ways ; first, by actually establishing state companies to build such improvement ; second, by providing part of the capital for mixed public-private companies setting out to make a profit. |
18. What does the passage mainly discuss? (A) States's rights versus federal rights (B) The participation of state governments in railroad, canal, and turnpike construction (C) The roles of state and federal governments in the economy of the nineteenth century (D) Regulatory activity by state governments 19. The word "effect" in line 2 is closest in meaning to (A) value (B) argument (C) influence (D) restraint 20. All of the following are mentioned in the passage as areas that involved state governments in the nineteenth century EXCEPT (A) mining (B) banking (C) manufacturing (D) higher education 21. The word "distinct" in line 5 is closest in meaning to (A) separate (B) innovative (C) alarming (D) provocative 22. It can be inferred from the first paragraph that in the nineteenth century canals and railroads were (A) built with money that came from the federal government (B) much more expensive to build than they had been previously (C) built predominantly in the western part of the country (D) sometimes built in part by state companies 23. The regulatory activities of state governments included all of the following EXCEPT (A) licensing of retail merchants (B) inspecting materials used in turnpike maintenance (C) imposing limits on price-fixing (D) control of lumber 24. The word "setting" in line 17 is closest in meaning to (A) discussing (B) analyzing (C) establishing (D) avoiding 25. The word "ends" in line 20 is closest in meaning to (A) benefits (B) decisions (C) services (D) goals 26. According to the passage, which of the following is true of the Homestead Act of 1862 ? (A) It made it increasingly possible for settlers to obtain land in the West. (B) It was a law first passed by state governments in the West. (C) It increased the money supply in the West. (D) It established tariffs in a number of regions. 27. Which of the following activities was the responsibility of the federal government in the nineteenth century? (A) Control of the manufacture of gunpowder (B) Determining the conditions under which individuals worked (C) Regulation of the supply of money (D) Inspection of new homes built on western lands | |
18. C 19. C 20. D 21. A 22. D 23. B 24. C 25. D 26. A 27. C |

Reading 02 - 03
Listen (01 - 36) | ![]() | Listen (37 - 75) | ![]() | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | ![]() | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | ![]() | Reading (17 - 33) | ![]() | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music