Line | |
| What we today call American folk art was, indeed, art of, by, and for ordinary, everyday "folks" who, with increasing prosperity and leisure, created a market for art of all kinds, and especially for portraits. Citizens of prosperous, essentially middle-class republics ― whether ancient Romans, seventeenth-century Dutch burghers, or nineteenth-century Americans ― have always shown a marked taste for portraiture. Starting in the late eighteenth century, the United States contained increasing numbers of such people, and of the artists who could meet their demands. |
38. In lines 4-5 the author mentions seventeenth-century Dutch burghers as an example of a group that (A) consisted mainly of self-taught artists (B) appreciated portraits (C) influenced American folk art (D) had little time for the arts 39. The word "marked" in line 5 is closest in meaning to (A) pronounced (B) fortunate (C) understandable (D) mysterious 40. According to the passage, where were many of the first American folk art portraits painted? (A) In western New York (B) In Illinois and Missouri (C) In Connecticut and Massachusetts (D) In Ohio 41. The word "this" in line 9 refer to (A) a strong craft tradition (B) American folk art (C) New England (D) western New York 42. How much did the population of the United States increase in the first fifty years following independence? (A) It became three times larger. (B) It became five times larger. (C) It became eleven times larger. (D) It became thirteen times larger. 43. The phrase "ushering in" in line 17 is closest in meaning to (A) beginning (B) demanding (C) publishing (D) increasing 44. The relationship between the daguerreotype(line 16)and the painted portrait is similar to the relationship between the automobile and the (A) highway (B) driver (C) horse-drawn carriage (D) engine 45. According to the passage, which of the following contributed to a decline in the demand for painted portrait? (A) The lack of a strong craft tradition (B) The westward migration of many painters (C) The growing preference for landscape paintings (D) The invention of the camera 46. The word "executed" in line 19 is closest in meaning to (A) sold (B) requested (C) admired (D) created 47. The author implies that most limners (line 22) (A) received instruction from traveling teachers (B) were women (C) were from wealthy families (D) had no formal art training 48. The word "sketching" in line 25 is closest in meaning to (A) drawing (B) hiring (C) helping (D) discussing 49. Where in the passage does the author provide a definition? (A) Lines 3-6 (B) Lines 8-10 (C) Lines 13-15 (D) Lines 21-23 50. The phrase "worth their while" in line 26 is closest in meaning to (A) essential (B) educational (C) profitable (D) pleasurable | |
38. B 39. A 40. C 41. C 42. B 43. A 44. C 45. D 46. D 47. D 48. A 49. D 50. C |

Reading 02 - 05
Listen (01 - 36) | ![]() | Listen (37 - 75) | ![]() | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | ![]() | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | ![]() | Reading (17 - 33) | ![]() | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music