Line | |
| In the world of birds, bill design is a prime example of evolutionary fine-tuning. Shorebirds such as oystercatchers use their bills to pry open the tightly sealed shells of their prey, hummingbirds have stilettolike bills to probe the deepest nectar-bearing flowers, and kiwis smell out earthworms thanks to nostrils located at the tip of their beaks. But few birds are more intimately tied to their source of sustenance than are crossbills. Two species of these finches, named for the way the upper and lower parts of their bills cross, rather than meet in the middle, reside in the evergreen forests of North America and feed on the seeds held within the cones of coniferous trees. |
19. What does the passage mainly discuss? (A) The importance of conifers in evergreen forests (B) The efficiency of the bill of the crossbill (C) The variety of food available in a forest (D) The different techniques birds use to obtain food 20. Which of the following statements best represents the type of "evolutionary fine-tuning" mentioned in line 1? (A) Different shapes of bills have evolved depending on the available food supply. (B) White-wing crossbills have evolved from red crossbills. (C) Newfoundland's conifers have evolved small cones. (D) Several subspecies of crossbills have evolved from two species. 21. Why does the author mention oystercatchers, hummingbirds, and kiwis in lines 2-4? (A) They are examples of birds that live in the forest. (B) Their beaks are similar to the beak of the crossbill. (C) They illustrate the relationship between bill design and food supply. (D) They are closely related to the crossbill. 22. Crossbills are a type of (A) shorebird (B) hummingbird (C) kiwi (D) finch 23. Which of the following most closely resembles the bird described in lines 6-8? 24. The word "which" in line 12 refers to (A) seed (B) bird (C) force (D) bill 25. The word "gap" in line 13 is closest in meaning to (A) opening (B) flower (C) mouth (D) tree 26. The word "discards" in line 15 is closest in meaning to (A) eats (B) breaks (C) finds out (D) gets rid of 27. The word "others" in line 18 refers to (A) bills (B) species (C) seeds (D) cones 28. The word "deft" in line 19 is closest in meaning to (A) hungry (B) skilled (C) tired (D) pleasant 29. The word "robust" in line 24 is closest in meaning to (A) strong (B) colorful (C) unusual (D) sharp 30. In what way is the Newfoundland crossbill an anomaly? (A) It is larger than the other crossbill species. (B) It uses a different technique to obtain food. (C) The size of its bill does not fit the size of its food source. (D) It does not live in evergreen forests. 31. The final paragraph of the passage will probably continue with a discussion of (A) other species of forest birds (B) the fragile ecosystem of Newfoundland (C) what mammals live in the forests of North America (D) how the Newfoundland crossbill survives with a large bill 32. Where in the passage does the author describe how a crossbill removes a seed from its cone? (A) The first paragraph (B) The second paragraph (C) The third paragraph (D) The fourth paragraph | |
19. B 20. A 21. C 22. D 23. B 24. C 25. A 26. D 27. A 28. B 29. A 30. C 31. D 32. B |

Reading 04 - 03
Listen (01 - 36) | ![]() | Listen (37 - 75) | ![]() | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | ![]() | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | ![]() | Reading (17 - 33) | ![]() | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music