Line | |
| Life originated in the early seas less than a billion years after Earth was formed. Yet another three billion years were to pass before the first plants and animals appeared on the continents. Life's transition from the sea to the land was perhaps as much of an evolutionary challenge as was the genesis of life. |
28. The word "drastic" in line 5 is closest in meaning to (A) widespread (B) radical (C) progressive (D) risky 29. According to the theory that the author calls "the traditional view," what was the first form of life to appear on land? (A) Bacteria (B) Meat-eating animals (C) Plant-eating animals (D) Vascular plants 30. According to the passage, what happened about 400 million years ago? (A) Many terrestrial life-forms died out. (B) New life-forms on land developed at a rapid rate. (C) The megafossils were destroyed by floods. (D) Life began to develop in the ancient seas. 31. The word "extracted" in line 18 is closest in meaning to (A) located (B) preserved (C) removed (D) studied 32. What can be inferred from the passage about the fossils mentioned in lines 17-20 ? (A) They have not been helpful in understanding the evolution of terrestrial life. (B) They were found in approximately the same numbers as vascular plant fossils. (C) They are older than the megafossils. (D) They consist of modern life-forms. 33. The word "instances" in line 21 is closest in meaning to (A) methods (B) processes (C) cases (D) reasons 34. The word "they" in line 22 refers to (A) rocks (B) shores (C) oceans (D) specimens 35. The word "entombed" in lime 22 is closest in meaning to (A) crushed (B) trapped (C) produced (D) excavated 36. Which of the following resulted from the discovery of microscopic fossils? (A) The time estimate for the first appearance of terrestrial life-forms was revised. (B) Old techniques for analyzing fossils were found to have new uses. (C) The origins of primitive sea life were explained. (D) Assumptions about the locations of ancient seas were changed. 37. With which of the following conclusions would the author probably agree? (A) The evolution of terrestrial life was as complicated as the origin of life itself. (B) The discovery of microfossils supports the traditional view of how terrestrial life evolved. (C) New species have appeared at the same rate over the course of the last 400 million years. (D) The technology used by paleontologists is too primitive to make accurate determinations about ages of fossils. | |
28. B 29. D 30. B 31. C 32. C 33. C 34. D 35. B 36. A 37. A |
Reading 02 - 04
Listen (01 - 36) | Listen (37 - 75) | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | Reading (17 - 33) | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music