Line | |
| Social parasitism involves one species relying on another to raise its young. Among vertebrates, the best known social parasites are such birds as cuckoos and cowbirds; the female lays egg in a nest belonging to another species and leaves it for the host to Line rear. |
11. Which of the following statements best represents the main idea of the passage? (A) Ants belonging to the genus Formica are incapable of performing certain tasks. (B) The genus Polyergus is quite similar to the genus Formica. (C) Ants belonging to the genus Polyergus have an unusual relationship with ants belonging to the genus Formica. (D) Poltergus ants frequently leave their nests to build new colonies. 12. The word "raise" in line 1 is closest in meaning to (A) rear (B) lift (C) collect (D) increase 13. The author mentions cuckoos and cowbirds in line 2 because they(A) share their nests with each other (B) are closely related species (C) raise the young of their birds (D) are social parasites 14. The word "it" in line 3 refers to (A) species (B) nest (C) egg (D) female 15. What does the author mean by stating that" The dulotic species of ants...are the supreme social parasites" (line5) ? (A) The Polyergus are more highly developed than the Formica. (B) The Formica have developed specialized roles. (C) The Polyergus are heavily dependent on the Formica. (D) The Formica do not reproduce rapidly enough to care for themselves. 16. Which of the following is a task that an ant of the genus Polyergus might do? (A) Look for food. (B) Raid another nest. (C) Care for the young. (D) Clean its own nest. 17. The word "excavate" in line 17 is closest in meaning to (A) find (B) clean (C) repair (D) dig 18. The word "recruit" in line 20 is closest in meaning to (A) create (B) enlist (C) endure (D) capture 19. What happens when a mixed colony of Polyergus and Formica ants becomes too large? (A) The Polyergus workers enlarge the existing nest. (B) The captured Formica workers return to their original nest. (C) The Polyergus and the Formica build separate nests. (D) The Polyergus and the Formica move to a new nest. 20. According to the information in the passage, all of the following terms refer to ants belonging to the genus Formica EXCEPT the (A) dulotic species of ants (line 5) (B) captured brood (line 13) (C) developing pupae (line 14) (D) worker population (line 19) | |
11. C 12. A 13. D 14. C 15. C 16. B 17. D 18. B 19. D 20. A |
Reading 03 - 02
Listen (01 - 36) | Listen (37 - 75) | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | Reading (17 - 33) | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music