Line | |
| Every drop of water in the ocean, even in the deepest parts, responds to the forces that create the tides. No other force that affects the sea is so strong. Compared with the tides, the waves created by the wind are surface movements felt no more than a Line hundred fathoms below the surface. The currents also seldom involve more than the upper several hundred fathoms despite their impressive sweep. |
41. What is the main point of the first paragraph? (A) The waves created by ocean currents are very large. (B) Despite the strength of the wind, it only moves surface water. (C) Deep ocean water is seldom affected by forces that move water. (D) The tides are the most powerful force to affect the movement of ocean water. 42. The word "felt" in line 3 is closest in meaning to (A) based (B) dropped (C) detected (D) explored 43. The words "In reality" in line 8 are closest in meaning to (A) surprisingly (B) actually (C) characteristically (D) similarly 44. It can be inferred from the passage that the most important factor in determining how much gravitational effect one object in space has on the tides is (A) size (B) distance (C) temperature (D) density 45. The word "correspondingly" in line 11 is closest in meaning to (A) unpredictably (B) interestingly (C) similarly (D) unusually 46. What is the cause of spring tides? (A) Seasonal change in the weather (B) The gravitational pull of the Sun and the Moon when nearly in line with the Earth (C) The Earth's movement around the Sun (D) The triangular arrangement of the Earth, Sun, and Moon 47. Which of the following pictures best represents the position of the Sun, Moon, and Earth during spring tides? 48. The word "configuration" in line 19 is closest in meaning to (A) unit (B) center (C) surface (D) arrangement 49. Neap tides occur when (A) the Sun counteracts the Moon's gravitational attraction (B) the Moon is full (C) the Moon is farthest from the Sun (D) waves created by the wind combine with the Moon's gravitational attraction 50. According to the passage, all of the following statements about tides are true EXCEPT: (A) The time of high tide is later each day. (B) Tides have a greater effect on the sea than waves do. (C) The strongest tides occur at the quarters of the Moon. (D) Neap tides are more moderate than spring tides. | |
41. D 42. C 43. B 44. B 45. C 46. B 47. D 48. D 49. A 50. C |
Reading 03 - 05
Listen (01 - 36) | Listen (37 - 75) | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | Reading (17 - 33) | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music