Line | |
| The ocean bottom - a region nearly 2.5 times greater than the total land area of the Earth - is a vast frontier that even today is largely unexplored and uncharted, Until about a century ago, the deep-ocean floor was completely inaccessible, hidden beneath waters averaging over 3,600 meters deep. Totally without light and subjected to intense pressures hundreds of times greater than at the Earth's surface, the deep-ocean bottom is a hostile environment to humans, in some ways as forbidding and remote as the void of outer space. |
1. What is the main topic of the passage? (A) Marine life deep in the ocean (B) The Earth's climate millions of years ago (C) The first detailed study of the bottom of the ocean (D) Geologists' predictions for the future environment of the Earth 2. The author refers to the ocean bottom as a "frontier" in line 2 because it (A) is not a popular area for scientific research (B) contains a wide variety of life forms (C) attracts courageous explorers (D) is an unknown territory 3. The word "inaccessible" in line 3 is closest in meaning to (A) unrecognizable (B) unreachable (C) unusable (D) unsafe 4. The author mentions outer space in line 7 because (A) the Earth's climate millions of years ago was similar to conditions in outer space (B) it is similar to the ocean floor in being alien to the human environment (C) rock formations in outer space are similar to those found on the ocean floor (D) techniques used by scientists to explore outer space were similar to those used in ocean exploration 5. Which of the following is true of the Glomar Challenger? (A) It is a type of submarine. (B) It is an ongoing project. (C) It has gone on over 100 voyages. (D) It made its first DSDP voyage in 1968. 6. The word "extracting" in line 13 is closest in meaning to (A) breaking (B) locating (C) removing (D) analyzing 7. The Deep Sea Drilling Project was signigicant because it was (A) an attempt to find new sources of oil and gas (B) the first extensive exploration of the ocean bottom (C) composed of geologists from all over the world (D) funded entirely by the gas and oil industry 8. The word "strength" in line 21 is closest in meaning to (A) basis (B) purpose (C) discovery (D) endurance 9. The word "they" in line 26 refers to (A) years (B) climates (C) sediments (D) cores 10. Which of the following is NOT mentioned in the passage as being a result of the Deep Sea Drilling Project? (A) Geologists were able to determine the Earth's appearance hundreds of millions of years ago. (B) Two geological theories became more widely accepted by scientists. (C) Information was revealed about the Earth's past climatic changes. (D) Geologists observed forms of marine life never before seen. | |
1. C 2. D 3. B 4. B 5. D 6. C 7. B 8. A 9. C 10. D |
Reading 06 - 01
Listen (01 - 36) | Listen (37 - 75) | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | Reading (17 - 33) | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music