Line | |
| Coincident with concerns about the accelerating loss of species and habitats has been a growing appreciation of the importance of biological diversity, the number of species in a particular ecosystem, to the health of the Earth and human well-being. Line Much has been written about the diversity of terrestrial organisms, particularly the exceptionally rich life associated with tropical rain-forest habitats. Relatively little has been said, however, about diversity of life in the sea even though coral reef systems are comparable to rain forests in terms of richness of life. |
31. What is the main point of the passage? (A) Humans are destroying thousands of species. (B) There are thousands of insect species. (C) The sea is even richer in life than the rain forests. (D) Coral reefs are similar to rain forests. 32. The word "appreciation" in line 2 is closest in meaning to (A) ignorance (B) recognition (C) tolerance (D) forgiveness 33. Why does the author compare rain forests and coral reefs(lines 4-7) ? (A) They are approximately the same size. (B) They share many similar species. (C) Most of their inhabitants require water. (D) Both have many different forms of life. 34. The word "bias" in line 9 is closest in meaning to (A) concern (B) disadvantage (C) attitude (D) prejudice 35. The passage suggests that most rain forest species are (A) insects (B) bacteria (C) mammals (D) birds 36. The word "there" in line 24 refers to (A) the sea (B) the rain forests (C) a tree (D) the Earth's surface 37. The author argues that there is more diversity of life in the sea than in the rain forests because (A) more phyla and classes of life are represented in the sea (B) there are too many insects to make meaningful distinctions (C) many insect species are too small to divide into categories (D) marine life-forms reproduce at a faster rate 38. Which of the following is NOT mentioned as an example of microscopic sea life? (A) Sponges (B) Coral (C) Starfish (D) Shrimp 39. Which of the following conclusions is supported by the passage? (A) Ocean life is highly adaptive. (B) More attention needs to be paid to preserving ocean species and habitats. (C) Ocean life is primarily composed of plants. (D) The sea is highly resistant to the damage done by pollutants. | |
31. C 32. B 33. D 34. D 35. A 36. A 37. A 38. D 39. B |
Reading 08 - 04
Listen (01 - 36) | Listen (37 - 75) | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | Reading (17 - 33) | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music