Line | |
| Before the 1500's, the western plains of North America were dominated by farmers. One group, the Mandans, lived in the upper Missouri River country, primarily in present-day North Dakota. They had large villages of houses built close together. The tight arrangement enabled the Mandans to protect themselves more easily from the attacks of others who might seek to obtain some of the food these highly capable farmers stored from one year to the next. |
1. What is the main topic of the passage ? (A) The agricultural activities of a North American Society (B) Various ways corn can be used (C) The problems encountered by farmers who specialize in growing one crop (A) Weather conditions on the western plains 2. The Mandans built their houses close together in order to (A) guard their supplies of food (B) protect themselves against the weather (C) allow more room for growing corn (A) share farming implements 3. The word "enabled" in line 4 is closest in meaning to (A) covered (B) reminded (C) helped (A) isolated 4. The word "considerable" in line 8 is closest in meaning to (A) planning (B) much (C) physical (A) new 5. Why does the author believe that the Mandans were skilled farmers ? (A) They developed effective fertilizers. (B) They developed new varieties of corn. (C) They could grow crops in most types of soil. (A) They could grow crops despite adverse weather. 6. The word "consumption" in line 18 is closest in meaning to (A) decay (B) planting (C) eating (A) conversion 7. Which of the following processes does the author imply was done by both men and women ? (A) Clearing fields (B) Planting corn (C) Harvesting corn (A) Harvesting squash 8. The word "disaster" in line 22 is closest in meaning to (A) control (B) catastrophe (C) avoidance (A) history 9. According to the passage, the Mandans preserved their food by (A) smoking (B) drying (C) freezing (A) salting 10. The word "it" in line 25 refers to (A) June (B) corn (C) time (A) squash 11. Which of the following crops was cultivated primarily by men ? (A) Corn (B) Squash (C) Sunflower (A) Tobacco 12. Throughout the passage, the author implies that the Mandans (A) planned for the future (B) valued individuality (C) were open to strangers (A) were very adventurous | |
1. A 2. A 3. C 4. B 5. A 6. C 7. C 8. B 9. B 10. A 11. A 12. A |
Reading 09 - 01
Listen (01 - 36) | Listen (37 - 75) | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | Reading (17 - 33) | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music