Line | |
| Under certain circumstances, the human body must cope with gases at greater-than-normal atmospheric pressure. For example, gas pressures increase rapidly during a dive made with scuba gear because the breathing equipment allows divers to stay underwater longer and dive deeper. The pressure exerted on the human body increasesby 1 atmosphere for every 10 meters of depth in seawater, so that at 30 meters in seawater a diver is exposed to a pressure of about 4 atmospheres. The pressure of the gases being breathed must equal the external pressure applied to the body; otherwise breathing is very difficult. Therefore all of the gases in the air breathed by a scuba diver at 40 meters are present at five times their usual pressure. Nitrogen, whichcomposes 80 percent of the air we breathe, usually causes a balmy feeling of well-being at this pressure. At a depth of 5 atmospheres, nitrogen causes symptoms resembling alcohol intoxication, known as nitrogen narcosis. Nitrogen narcosis apparently results from a direct effect on the brain of the large amounts of nitrogen dissolved in the blood. Deep dives are less dangerous if helium is substituted fornitrogen, because under these pressures helium does not exert a similar narcotic effect. |
21. What does the passage mainly discuss? (a) The equipment divers use (b) The effects of pressure on gases in the human body (c) How to prepare for a deep dive (d) The symptoms of nitrogen bubbles in the bloodstream 22. The words "exposed to" in line 6 are closest in meaning to (a) leaving behind (b) prepared for (c) propelled by (d) subjected to 23. The word "exert" in line 15 is closest in meaning to (a) cause (b) permit (c) need (d) change 24. The word "diffuses" in line 19 is closest in meaning to (a) yields (b) starts (c) surfaces (d) travels 25. What happens to nitrogen in body tissues if a diver ascends too quickly? (a) it forms bubbles. (b) It goes directly to the brain (c) It is reabsorbed by the lungs (d) It has a narcotic effect 26. The word "they" in line 21 refers to (a) joints (b) pains (c) bubbles (d) tissues 27. The word "rupture" in line 26 is closest in meaning to (a) hurt (b) shrink (c) burst (d) stop 28. It can be inferred from the passage that which of the following presents the greatest danger to a diver? (a) pressurized helium (b) Nitrogen diffusion (c) Nitrogen bubbles (d) An air embolism 29. What should a diver do when ascending? (a) Rise slowly (b) Breathe faster (c) Relax completely (d) Breathe helium | |
21. B 22. D 23. A 24. D 25. A 26. C 27. C 28. D 29. A |
Reading 10 - 03
Listen (01 - 36) | Listen (37 - 75) | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | Reading (17 - 33) | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music