Line | |
| Each advance in microscopic technique has provided scientists with new perspectives on the function of living organisms and the nature of matter itself. The invention of the visible-light microscope late in the sixteenth century introduced a previously unknownrealm of single-celled plants and animals. In the twentieth century, electron microscopeshave provided direct views of viruses and minuscule surface structures. Now another type of microscope, one that utilizes x-rays rather than light or electrons, offers a different way of examining tiny details; it should extend human perception still farther into the natural world. |
30. What does the passage mainly discuss? (a) The detail seen through a microscope (b) Sources of illumination for microscopes (c) A new kind of microscope (d) Outdated microscopic techniques 31. According to the passage, the invention of the visible-light microscope allowed scientists to (a) see viruses directly (b) develop the electron microscope late on (c) understand more about the distribution of the chemical elements (d) discover single-celled plants and animals they had never seen before 32. The word "minuscule" in line 5 s closest in meaning to (a) circular (b) dangerous (c) complex (d) tiny 33. The word "it" in line 7 refers to (a) a type of microscope (b) human perception (c) the natural world (d) light 34. Why does the author mention the visible-light microscope in the first paragraph? (a) To begin a discussion of sixteenth-century discoveries (b) To put the x-ray microscope in a historical perspective (c) To show how limited its uses are (d) To explain how it functioned 35. Why did it take so long to develop the x-ray microscope? (a) Funds for research were insufficient. (b) The source of illumination was not bright enough until recently. (c) Materials used to manufacture x-ray tubes were difficult to obtain (d) X-ray microscopes were too complicated to operate. 36. The word "enables" in line 22 is closest in meaning to (a) constitutes (b) specifies (c) expands (d) allows 37. The word "Rather" on line 28 is closest in meaning to (a) Significantly (b) Preferably (c) Somewhat (d) Instead 38. The word "those" in line 29 refers to (a) properties (b) investigations (c) microscopes (d) x-rays 39. Based on the information in the passage, what can be inferred about x-ray microscopes in the future? (a) They will probably replace electron microscopes altogether. (b) They will eventually be much cheaper to produce than they are now. (c) They will provide information not available from other kinds of microscopes. (d) They will eventually change the illumination rage that they now use. | |
30. C 31. D 32. D 33. A 34. B 35. B 36. D 37. D 38. B 39. C |
Reading 10 - 04
Listen (01 - 36) | Listen (37 - 75) | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | Reading (17 - 33) | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music