Line | |
| Another early Native American tribe in what is now the southwestern part of the United States was the Anasazi. By A.D. 800 the Anasazi Indians were constructing multistory pueblos - massive, stone apartment compounds. Each one was virtually a stone town, which is why the Spanish would later call them pueblos, the Spanish word for towns. These pueblos represent one of the Anasazis' supreme achievements. At least a dozen large stone houses took shape below the bluffs of Chaco Canyon in northwest New Mexico. They were built with masonry walls more than a meter thick and adjoining apartments to accommodate dozens even hundreds, of families. The largest, later named Pueblo Bonito(Pretty Town) by the Spanish, rose in five terraced stories, contained more than 800 rooms, and could have housed a population of 1,000 or more. |
1. What is the main topic of the passage? (A) The Anasazi pueblos (B) Anasazi festivals of New Mexico (C) The organization of the Anasazi tribe (D) The use of Anasazi sanctuaries 2. The word "supreme" in line 5 is closest in meaning to (A) most common (B) most outstanding (C) most expensive (D) most convenient 3. The word "They" in line 7 refers to (A) houses (B) bluffs (C) walls (D) families 4. The author mentions that Pueblo Bonito had more than 800 rooms as an example of which of the following? (A) How overcrowded the pueblos could be (B) How many ceremonial areas it contained (C) How much sandstone was needed to build it (D) How big a pueblo could be 5. The word "settle" in line 14 is closest in meaning to (A) sink (B) decide (C) clarify (D) locate 6. It can be inferred from passage that building a pueblo probably (A) required many workers (B) cost a lot of money (C) involved the use of farm animals (D) relied on sophisticated technology 7. The word "ascending" in line 26 is closest in meaning to (A) arriving at (B) carving (C) connecting (D) climbing 8. It can be inferred from the passage that in addition to pueblos the Anasazis were skilled at building which of the following? (A) Roads (B) Barns (C) Monuments (D) Water systems 9. The pueblos are considered one of the Anasazis' supreme achievements for all of the following reasons EXCEPT that they were (A) very large (B) located in forests (C) built with simple tools (D) connected in a systematic way | |
1. A 2. B 3. A 4. D 5. B 6. A 7. D 8. A 9. B |
Reading 08 - 01
Listen (01 - 36) | Listen (37 - 75) | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | Reading (17 - 33) | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music