Line | |
| Accustomed though we are to speaking of the films made before 1927 as "silent,"the film has never been, in the full sense of the word, silent. From the very beginning,music was regarded as an indispensable accompaniment ; when the Lumiere films were shown at the first public film exhibition in the Unites States in February 1896, they were accompanied by piano improvisations on popular tunes. At first, the music playedbore no special relationship to the films ; an accompaniment of any kind was sufficient.Within a very short time, however, the incongruity of playing lively music to a solemnfilm became apparent, and film pianists began to take some care in matching theirpieces to the mood of the film. |
10. The passage mainly discusses music that was (A) performed before the showing of a film (B) played during silent films (C) specifically composed for certain movie theaters (D) recorded during film exhibitions 11. What can be inferred from the passage about the majority of films made after 1927 ? (A) They were truly "silent." (B) They were accompanied by symphonic orchestras. (C) They incorporated the sound of the actors' voices. (D) They corresponded to specific musical compositions. 12. The word "solemn" in line 7 is closest in meaning to (A) simple (B) serious (C) short (D) silent 13. It can be inferred that orchestra conductors who worked in movie theaters needed to (A) be able to play many instruments (B) have pleasant voices (C) be familiar with a wide variety of music (D) be able to compose original music 14. The word "them" in line 17 refers to (A) years (B) hands (C) pieces (D) films 15. According to the passage, what kind of business was the Edison Company? (A) It produced electricity. (B) It distributed films. (C) It published musical arrangements. (D) It made musical instruments. 16. It may be inferred from the passage that the first musical cue sheets appeared around (A) 1896 (B) 1909 (C) 1915 (D) 1927 17. Which of the following notations is most likely to have been included on a musical cue sheet of the early 1900's? (A) "Calm, peaceful" (B) "Piano, violin" (C) "Key of C major" (D) "Directed by D.W. Griffith" 18. The word "composed" in line 26 is closest in meaning to (A) selected (B) combined (C) played (D) created 19. The word "scores" in line 26 is closest in meaning to (A) totals (B) successes (C) musical compositions (D) groups of musicians 20. The passage probably continues with a discussion of (A) famous composers of the early twentieth century (B) other films directed by D.W. Griffith (C) silent films by other directors (D) the music in Birth of a Nation | |
10. B 11. D 12. B 13. C 14. D 15. B 16. B 17. A 18. D 19. C 20 D |
Reading 08 - 02
Listen (01 - 36) | Listen (37 - 75) | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | Reading (17 - 33) | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music