Line | |
| Growing tightly packed together and collectively weaving a dense canopy of branches, a stand of red alder trees can totally dominate a site to the exclusion of almost everything else. Certain species such as salmonberry and sword ferns have adapted to the limited sunlight dappling through the canopy, but few evergreen trees will survive there; still fewer can compete with the early prodigious growth of alders. A Douglas fir tree reaches its maximum rate of growth ten years later than an alder, and if two of them begin life at the same time, the alder quickly outgrows and dominates the Douglas fir. After an alder canopy has closed, the Douglas fir suffers a marked decrease in growth, often dying within several years. Even more shade-tolerant species of trees such as hemlock may remain badly suppressed beneath aggressive young alders. |
32. What does this passage mainly discuss ? (A) Differences between alder trees and Douglas fir trees (B) Alder trees as a source of timber (C) Management plans for using alder trees to improve soil (D) The relation of alder trees to their forest environments 33. The word "dense" in line 1 is closest in meaning to (A) dark (B) tall (C) thick (D) broad 34. Alder trees can suppress the growth of nearby trees by depriving them of (A) nitrogen (B) sunlight (C) soil nutrients (D) water 35. The passage suggests that Douglas fir trees are (A) a type of alder (B) a type of evergreen (C) similar to sword fern (D) fast-growing trees 36. It can be inferred from paragraph 1 that hemlock trees (A) are similar in size to alder trees (B) interfere with the growth of Douglas fir trees (C) reduce the number of alder trees in the forest (D) need less sunlight than do Douglas fir trees 37. It can be inferred from paragraph 2 that previous generations of foresters (A) did not study the effects of alders on forests (B) did not want alders in forests (C) harvested alders for lumber (D) used alders to control the growth of evergreens 38. The word "they" in line 21 refers to (A) newly developing soils (B) alders (C) bags (D) chemical changes 39. According to the passage, alders added all of the following to soil EXCEPT (A) nitrogen (B) calcium (C) carbon (D) oxygen 40. It can be inferred from the passage that alders are used in mountainous areas to (A) prevent water from carrying away soil (B) hold the snow (C) protect mines (D) provide material for housing 41. What is the author's main purpose in the passage ? (A) To argue that alder trees are useful in forest management (B) To explain the life cycle of alder trees (C) To criticize the way alders take over and eliminate forests (D) To illustrate how alder trees control soil erosion | |
32. D 33. C 34. B 35. B 36. D 37. B 38. B 39. D 40. A 41. A |
Reading 09 - 04
Listen (01 - 36) | Listen (37 - 75) | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | Reading (17 - 33) | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music