Line | |
| In taking up a new life across the Atlantic, the early European settlers of the United States did not abandon the diversions with which their ancestors had traditionally relieved the tedium of life. Neither the harshness of existence on the new continent nor the scattered population nor the disapproval of the clergy discouraged the majority from the pursuit of pleasure. |
42. What is the passage mainly about ? (A) Methods of farming used by early settlers of the United States (B) Hardships faced by the early settlers of the United States (C) Methods of buying, selling, and trading used by early settlers of the United States (D) Ways in which early settlers of the United States relaxed 43. What can be inferred about the diversions of the early settlers of the United States ? (A) They followed a pattern begun in Europe. (B) They were enjoyed more frequently than in Europe. (C) The clergy organized them. (D) Only the wealthy participated in them. 44. Which of the following can be said about the county dwellers' attitude toward "the pursuit of pleasure" ? (A) They felt that it should help keep their minds on their work. (B) They felt that it was not necessary. (C) They felt that it should be productive. (D) They felt that it should not involve eating and drinking. 45. The phrase "thanks to" in line 8 is closest in meaning to (A) grateful for (B) help with (C) because of (D) machines for 46. The word "their" in line 8 refers to (A) ways (B) farm dwellers (C) demands (D) pressures 47. What is meant by the phrase "double-purpose" in line 11 ? (A) Very frequent (B) Useful and enjoyable (C) Extremely necessary (D) Positive and negative 48. The phrase "eagerly anticipated" in line 16 in closest in meaning to (A) well organized (B) old-fashioned (C) strongly opposed (D) looked forward to 49. Which of the following can be said about the rural diversions mentioned in the last paragraph in which city dwellers also participated ? (A) They were useful to the rural community. (B) They involved the purchase of items useful in the home. (C) They were activities that could be done equally easily in the towns. (D) They were all outdoor activities. 50. What will the author probably discuss in the paragraph following this passage ? (A) The rural diversions enjoyed by both urban and rural people (B) Leisure activities of city dwellers (C) Building methods of the early settlers in rural areas (D) Changes in the lifestyles of settlers as they moved to the cities | |
42. D 43. A 44. C 45. C 46. B 47. B 48. D 49. C 50. B |
Reading 09 - 05
Listen (01 - 36) | Listen (37 - 75) | Listen (76 - 114) |
Basic Grammar (P1) | Basic Grammar (P2) |
- Cấu trúc chung của một câu trong tiếng Anh
- Danh từ và các vấn đề liên quan đến danh từ
- Động từ và các vấn đề liên quan đến chia động từ
- Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ
- Đại từ và các vấn đề liên quan đến đại từ
- Tân ngữ (complement/object) và vấn đề liên quan
- Một số động từ đặc biệt (need, dare, be, get)
- Câu hỏi
- Các loại câu tán đồng (hưởng ứng)
- Câu phủ định (negation)
- Câu mệnh lệnh
- Các trợ động từ (Modal Auxiliaries)
- Câu điều kiện
- Cách dùng trợ động từ ở thời hiện tại
- Trợ động từ thời quá khứ (modal + perfective)
- Cách dùng should trong một số trường hợp cụ thể kh...
- Tính từ và phó từ
- Liên từ (linking verb)
- Các dạng so sánh của tính từ và phó từ
- Danh từ dùng làm tính từ
- Cách dùng Enough
- Much, many, a lot of và lots of - trong một số t...
- Các cụm từ nối mang tính quan hệ nhân quả
- Câu bị động (passive voice)
- Một số cấu trúc cầu khiến (causative)
- Câu phức hợp và đại từ quan hệ
- Một số cấu trúc sử dụng V-ing (P1)
- Một số cấu trúc sử dụng P2
- Một số cách sử dụng that
- Câu giả định (subjunctive)
- Câu song hành (inclusive)
- to know, to know how
- Các cấu trúc thể hiện sự tương phản
- Những động từ dễ gây nhầm lẫn
- Một số các động từ đặc biệt
- Sự phù hợp về thời giữa hai vế của một câu
- Cách sử dụng to say, to tell
- Cách sử dụng One và You
- Sự tương hợp giữa danh từ và đại từ thay thế nó
- Sử dụng V-ing, to + verb để mở đầu một câu
- Động từ (V-ing, V-ed) dùng làm tính từ
- Thông tin thừa (redundancy)
- Câu mang tính liệt kê
- Chuyển đổi vị trí tân ngữ trực tiếp và gián tiếp
- Câu trực tiếp và câu gián tiếp
- Phó từ đứng đầu câu để nhấn mạnh, phải đảo cấu trúc
- Cách sử dụng một số giới từ
- Một số ngữ động từ thường gặp
Reading (01-16) | Reading (17 - 33) | Reading (34 - 50) |
- Raising Oysters
- Plankton
- Botany
- British Columbia
- The origin of Refrigerators
- Telecommuting
- Changing Roles of Public Education
- Scientific Theories
- International Business and Cross-cultural Commun...
- Movie Music
- Piano
- Ford
- Collectibles
- The Origin of Sports
- The Historical Significance of American Revolution...
- children’s numerical skills
- Modern American Universities
- Evolution of sleep
- the war between Britain and France
- The Nobel Academy
- A Rare Fossil Record
- Skyscrapers and Environment
- Museums
- Archaeology
- Types of Speech
- Suburbanization
- American Revolution
- Andrew Carnegie
- Television
- The Beginning of Drama
- Electricity
- The Definition of “Price”
- Schooling and Education
- The Language of Music